gött me var

kalaset hos mormor va stressit men kul! tur att marlen och amelia hjälpte till annars skulle det aldrig ha gått.
ville säga det först. nu till det jobbiga.

söndagmorgon vaknade jag och hade ont i halsen och kändes som om huvudet skulle explodera. gick ner för att ta mej alvedon. klockan var ca 2.
då blev jag yr, svettades för att det var så varmt, hade feber som in åt *****  och så ont i magen. hörde mej själv säga till amelia och marlen att dom skulle åka hem. kunde inte stå upp eller hålla upp armarna så jag lutade mej över diskbänken och blundade. det var hemskt. jag spydde och gick till toan ifall det skulle komma upp mer. magen slutade göra ont, fast jag var fortfarande alldeles yr, så jag la mej ner på golvet och ville bara somna.

mamma ringde till akutmottagningen i tby men fick inget svar. vi satte oss i bilen för att åka dit iallafall.
hatar hatar hatar sjukhus! det värsta jag vet.
kommer dit och får vänta som alltid. börjar få ont i magen, mamma kommer till mej och säger att vi ska gå någonstans där det är närmare till en toalett.
vi satte oss i ett rum, eller ja.. jag la mej ner på sängen. tror ja somnade lite också. för sedan kom en doktor in och frågade mej hur allt började.

sedan gjorde hon olika övningar och kollade reflexerna på mej. allt var bra.
hon gick.  sen kom en sjuksköterska och frågade om jag orkade följa med in till labbet. då kände jag mej nästan som vanligt.  ont i huvet iof, men inge yr eller magont.

hon tog blodprov och kollade om jag hade feber.
kommer inte ihåg precis vad det stog. men ingen feber hade jag iallafall.
jääättekonstigt..
men blodprovet visade att det kunde vara en påbörjan av en streptokocker. fast det var inte säkert. därför fick ja välja mellan att avvakta eller att ta pencellin i 10 dagar. men vi tyckte det var onödigt att ta 3 piller om dagen om jag inte ens hade det. dom som jobbade där va jätte goa. roliga också :D men varför finns det nästan inga svenska doktorer? (säger man så?)  jaja, de va inte noga.


nu 3 dagar senare har jag ont i halsen/hostar/täppt i näsan.  men får jag fråga hur man lyckas?!
det är helt otroligt.
satt i köket och åt mat och börja känna att det gjorde ont i vänster öga.
gick och kollade i spegeln om jag höll på att odla en vagel eller nåt.
då såg jag att det var rödare i hörnet än i det andra ögat,hoppas ni fattar.. då blev jag rädd och ringde pappa.....
efter ett tag kände jag att det börja rinna något ur ögat så jag gick till spegeln igen, det såg ut som om det hade runnit ut snor ur ögat och samlats ihop i en klump, gick in och googlade på "ögoninflammation" och då stog det: Det är vanligt med ögoninflammationer hos barn, ofta i samband med en virusinfektion som förkylning. Ögonvitan blir röd och irriterad och det rinner kladdig vätska, som oftast är gulaktig, från ögat. Vanligtvis ser ögat svullet ut. För det mesta läker det inom en vecka utan behandling. kan ni fatta hur lättad jag blev då eller?


men helt otroligt att jag lyckas med allt. har aldrig haft ögoninflammation förut så hoppas det inte kommer göra så mycket ondare än vad det gör nu..
mitt sommarlov kan bara bli bättre. :D

nu måste jag släppa ut en otroligt irriterande fluga som surrar och tror att han kan ta sig ut genom fönstret själv, idiot.

peace


Kommentarer
Postat av: lina

ja ha mä ögoninflammation. :(

2011-06-23 @ 07:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0